Wednesday, January 26, 2011

KisahCintaTakTerdugaOlehSesiapa

Hi gorgesssss!!!

Saya xpernah...xpernah..

Xpernahhhhhhhhhh org kata xpernah, xpernah laaaaaaaa

Haha giler kan.

Saya nk cakap yg sy xpernah bgtaw kat sape2 cmana saya dan Fufu jatuh chenta.

Bagi yg geli utk membaca post kali ini, sila klik butang pangkah di atas sebelah kanan ea:P

Memandangkan dlm masa terdekat ni saya xkan sama tempat kerja lagi dengan Fufu, saya rasa hari ni nak imbas balik kenangan saya dan Fufu..pertama kali jumpa...

Honestly, xpernah percaya dengan cinta pndg pertama. Sebab kdg2 pandang byk kali pon susah nk jatuh chenta..tp dgn dia...segalanya berubah. Sejak saat tu, hmmm..saya nak die jadi suami saya. Period.

Tapi saya xfikir dugaan yg mendatang time tu. Sumpah xfikir. Yang saye taw, saya nak die.

Citernye camni...

2 October 2009 

Aku baru masuk office, my 1st job pas grad. Masuk je terus terpandang seorang mamat ni yg turut sama menoleh bila aku masuk. Macam ada elektrik, aku terpana (betul ke ayat ni?). Macam..zupppppp terus masuk dlm hati aku ni. Tapi aku cepat2 toleh kat lain. Malas, lagipun time tu aku in a relationship with someone else. I feel the warmth in his face, his smile. Pastu aku lalu2 area desk die sebab nak g settle registration, amik gmbr sume. Hari tu berlalu mcm tu je sebab pastu aku kne g wat medical cehck up. Rupanya 7 October baru daftar. Legaaaaaaa hehe. Penakut nk mula keje:P

7 October 2009 

Yeay hari baru bermula. 1st day betul2 nak keje:) Gembira dah ada tag staff dan meja sendiri. Ade komputer sendiri, kerusi sendiri, tong sampah sorang satu (oh, heaven!) hehe. Kak Ani bwk jenjalan serata ofis utk kenal2 staff lain, tapi time tu mamat ni xde pegi mane ntah. Xlama pastu baru die masuk. Lega aku xyah intro dgn dia. Sebab 1st2 aku nmpk die cam nakal2 je. Malas nk layan. Pas aku duduk je dalam 5 minit pas komputer aku di setup, ade email masuk. Mak ai!! Aku dah la xreti pakai Microsoft outlook ni, pastu sape plak trus nak email aku ni? Aku xkenal sape2 pun kat sini haaaaa..selain member aku Sya yg masuk keje sekali aku, aku kenal la.

Aku tgk sender die : Fuad. Sape ni??? Sape??? Sapekah???
Email die pendek je : Hai, saya Fuad. Selamat berkenalan.

Pastu aku teringat dari pagi aku dengar semua orang asyik panggil Fuad, fuad, fuad..semua orang nampak suka sangat dan happy dengan die. Aku jadi tertarik dan usha2 la jugak mamat ni. Ape yg menarik sgt ni??

Oh, terlebey sudahh..pastu aku tgk balik kat skrin p.c aku. Die ke Fuad tu? Dgn blur dan muka tembam seposen. Aku tgk die sambil wat muka yang berkata, "wah cepat giler awk dapat email saya ye, saya sendiri xtaw ape email saya" ha cmtula cakap dlm hati haha. Dia senyum2 je. Serius hati aku yg keras ni cam jadi cair cam coklat fondue tu. Adoiiiiiiiii kenapa ni?? Time tu mengucap pnjg, cuba ingat2 kat pakwe time tu.

Pastu hari yg sama jugak, dia terus ajak lunch sama2. Aku terkezutttttttt giler la. Aiyak!! Baru kenal nama je ni. Aku tolak, aku cakap, next time ea. Beberapa hari jugak dia ajak aku g makan dgn dia. Aku pun xnak la berlagak sgt, dah la budak baru. Nak kawan xsalah kan. 

Satu pagi tu, kami breakfast sama2. We clicked. Mcm dah kenal 10 tahun. Sembang rasa sgt selesa, gelak2 dan sikit pun xkekok. Sumpah. Selama ni aku ade relationship dgn sape2, kdg2 aku cover, control dan xjadi diri sendiri sebab nak live up to their expectations. Aku jadi diri org lain yg vogue xtentu hala, asyik nk bersiap utk org lain, sdgkn hati aku rasa kosong. Tapi dgn die, depan dia...semua berbeza. Aku mcm jumpak diri aku yg hilang tu balik.

Dia pun cerita semua benda kat aku. Pasal diri die, family dia. Ada satu masa aku tgk je dia n tanya " Kenapa awk percaya sgt kat saya? Cerita semua benda ni kat saya?"..dengan terpinga pinga. Dia jawab simple je "Entah la awk, tapi saya taw saya boleh percayakan awk". Aku tergamam. Wow, terharu pun ada.

Lepas tu kami memang selalu makan sama2, inseparable. Masing-masing xpernah bangkitkan soalan tentang kitorang ni dlm relationship dgn sape2 ke?? Bab tu kami xpernah cakap lansung. Sampai satu hari, kami bukak bab tu. Rupa2nya kami sama2 in a relationship time tu. Tiba2 aku rasa sedih. Kenapa ni? Kenapa aku nak sedih? Kan aku ada pakwe? Aku pelik dgn diri sendiri.

Aku ingat pastu kami akan jadi renggang, tapi kami jadi rapat. Time tu aku taw, aku dah jatuh cinta. Betul2 jatuh cinta. Bukan cinta yg pernah aku rasa selama ni. Aku boleh jadi diri sendiri. Bukan lagi aku yang nak tarik perhatian orang dan cover2. Aku....happy. Seikhlasnya happy. Kami sama2 taw kami dah suka satu sama lain, tapi...tapi xbaik sakitkan hati org semata2 sebab tu kan? Lagipun masing2 kenal partner masing2 lebih awal kan. 

Tapi bagi aku, aku xleh tipu diri sendiri. Aku bgtaw pakwe aku, aku dah xboleh teruskan lagi. Aku mintak maaf. Tapi aku xboleh terus camni. kawan dgn org lain tp fikir pasal org lain. Tipu orang lain, tipu diri sendiri. Aku taknak camtu. Lepas tu seharian tu aku termenung fikir, aku taw mungkin aku xkan ada apa2 dgn dia, dia pun xkan tinggal awek dia utk aku, tapi aku xkisah asalkan aku jujur dgn diri sendiri, I'm going to be fine. Dalam hati aku ada satu keyakinan yang satu hari kalau ada jodoh, kami akan bersama jugak. Xkirala camana caranya. 

Allah dengar doa aku. Beberapa lama pastu, aku dapat taw dia pun dah single. Die pun xboleh lupakan aku cmana aku selalu ingat dia. Syukur ya Allah..time tu aku rasa kerdilnya diri aku ni. Allah still ingat dan sayang aku lagi. 

Dalam tempoh tu macam2 dugaan kami hadapi, kami jugak xnak terlalu nampak mcm bercinta kat office. Aku xnak org ingt aku xprofessional plak nk bercinta kat ofis. Tapi dah nama pun satu ofis. Xkan aku nak elak dari dia pulak. Lama2 semua orang kat ofis dh taw jugak, xperlu kami nak heboh2 kat semua org kot. Aku bukan suka heboh2 kat org. Pemalu haha konoooonnnnnnnnnnnnn.

Sampai sekarang, hari2 aku doa agar hubungan kami berakhir dengan perkahwinan. Ikhlas dari hati aku, aku cintakan dia kerana Allah. Kami sama2 nak hidup berkeluarga, perbaiki diri masing2, boleh wat ibadah sama2, ingat mengingati sesama sendiri. Aku suka. Aku suke cmana dia sygkan family die. Paling aku suka ayat die, xpayah nak cakap I Love U berjuta kali, cukup la dengar die cakap " Pa nak ma jadi isteri papa dan ibu utk anak2 papa". aku nangis cam tgk citer Hindustan haaaaaaaaaa..hahah giler

Hidup kami biasa2 je. Gaji kami xbyk mana. Tapi kami bahagia. Kami mungkin xenjoy giler cam org lain. Lepak tempat mahal dan standard2. Aku xpernah kisah semua tu. Aku bukan perfect, xpayah nk harapkan semua benda perfect. Belajar la saling melengkapi.

Kalau aku susah, dia tolong. Kalau dia susah, aku tolong. kata nak hidup sama2 nanti. Ape salahnya tolong, bukan dipergunakan pun. Tolong dgn ikhlas. Bezanya tu pakwe kita. Xde beza kalau dgn kwn kita pun. So ape masalahnya kan?

Pastu berubah. kalau nak berubah, buat sebab Allah. Sebab diri sendiri, bukan utk org lain. Aku suka bila dia nk berubah utk Allah, utk diri dia dan supaya dia boleh jadi lelaki, suami dan bapa yg baik di masa dpn. Aku pun cmtu, aku ikhlas berubah jadi lebih baik. Keampunan Allah kan besar, usahalah cari.

Aku tgk sesetgh awek, semua nak pakwe diorg belikan, bayarkan. Bagi aku, ape aku nak, aku boleh cari duit sendiri. Xyah susahkan org. Dia xpernah halang cita2 aku. Selalu support aku supaya aku tetap hati nk berjaya.

Ya Allah..semoga kami jauh buat sementara..Ya Allah jodohkanlah aku dgn dia ya Allah...aku mohon dengan sangat...tunjukkan kami jalan supaya bahagia itu milik kami selamanya ya Allah...

p/s : baru aku taw, bila kita betul2 jatuh cinta, kita xmalu jadi diri kita sendiri dan rasa selesa dgn diri kita.

nak cakp something ni....malunyeeeeeeee (sila lihat muka pemalu ini) :



I LOVE U PAPA:)




Hehe bye sume sorry utk entri loya tekak ni layannnnnnnnnnnnn kuang2

No comments:

Post a Comment