Friday, January 28, 2011

Kenapakah Encik Lif Sebelah Kanan Benci Kepadaku??

Hi gorgesssssss!!!

Trauma...jeng jeng jengggggggggg

Oh saya berblog dari ofis hari ini sebab dtg membuat sedikit kerjaan (indon lg)

Oh penat tapi nak habiskan saki baki masa di opis ni dgn gembiraaaaaaa..wuwu..team kesygnkuuuuuuuuu huwaaaaaaaaaaa

Oh okey2 jgn sedih lagi tngu bulan March depan..sambil kesat hingus (oh sori, sudah 2hari cik paeh selsema dan air hidung mengalir mcm air terjun)..sila geli ye:p

Trauma.

Saya trauma naik lif Vista Angkasa blok 6 sebelah kanan. Ye, sebelah kanan je. Saya hanya akan naik sebelah kiri punya lif.

Ini kerana sudah 2 kali saya stuck dalam lif ye. Ye dua kali. Nmpknya lif kanan sgt bencikan cik paeh. Setiap kali cik paeh naik mesti terkurung. Org laen naik dengan bahagia dan berjaya je..Kenapa en.lif? Kenapa engkau benci kepadaku?? Atau adakah anda terlalu suka kepadaku sehingga ingin mengurungku???

Peristiwa ini berlaku 2 kali dalam bulan yang sama iaitu Disember 2010. 2 minggu berturut-turut. Tahniah cik paeh mencipta rekod org yg kerap terkurung dalam lif:P

1st time terkurung

Dari tingkat 15 ke ground floor. Masa masuk lif terasa tak sedap hati tp biasa la cik paeh memang gayat tinggi ye, so ingatkan normal. Kat tingkat 2, lif stop. Sorang budak lelaki agak2 form 3 masuk. Malang bagi dia ye. Sebelum nk smpai tingkat 1, lif bergoyang kuat dan turun mendadak (serentak dgn jntung cik paeh yg melompat keluar kerana terkejut yg amat). Pastu die stop. Rasenye xsmpai tingkat 1 lagi. kat tengah2. Gelabah xingat la.Dah la hari Sabtu, housemate sume kuar. Oh ya, utk pengetahuan, setiap hari Sabtu adalah "Hari Buang Sampah Sedunia" cik paeh. Maka cik paeh trkurung dlm lif dgn sebungkus besar beg plastik hitam berisi sampah. Dpt bayangkan x betapa bahagia hidup cik paeh ketika itu?? Oh dgn budak tu sekali bahagia. Haha.

Pastu teringat rumate cik paeh baru balik jogging. Terus call die, kesian die baru nk makan time tu. 

"Nadia, tolong!!! kami terkurung dlm lif, kat tingkat 1. Boleh xtolong panggilkan sape2 tolong??" dengan suara nk nangis. Adik tu xde handset, kesian pulak. Muka dia dah la pucat cam nak pitam.

"Okey2 Nadia gi cari org"

Xlama pastu dengar suara Nadia kat luar lif panggil2 cik paeh.

"Nadia!!!!!!" menjerit kuat2 cam jejak kasih. Sedih giler Sorry la susahkan Nadia di pagi Sabtu yg gembira ini huhuuuuuuuuu. Die dah panggil orang. lepas dalam 15 minit, ada orang kat luar. Kejap dengar diorg tgh kopak pintu, kejap kat atas lif. Xkisahla ada kat mana, tolong sayaaaaaaaaaaaaa. Giler ah. Sebenarnya pas call Nadia tu,terus xde line. Xsempat call Fufu pon bgtaw. Nadia yg tolong msg Fufu bgtaw suruh dtg sebab saya terkurung. Mekacih Nadia wuwu.

Yg adik tu pulak asyik nk try buka2 pintu lif tu, tarik2 la bagai. Aku lagi la panik sebab setiap kali die try tarik, lif tu mcm nk jatuh. Aku dgn cuak cakap " Adik xyah tarik2 pintu tu, kang lagi teruk. Diorg tgh cuba baiki tu". Adik tu angguk paham. Aku dengar abang yg tgh try perbaik lif tu jerit jgn tarik2 pintu. 2 minit pastu adik tu tarik lagi dan lagi dan lagi dan..... "Adik!!!! Xyah tarik dah faham x? Kang jatuh lagi teruk ni" Die pon diam balik. Dlm seminit, die tarik balik. Hilang takut aku, rasa nk tempeleng org plak huhu. Dia cuak sgt kot, muka pucat cam nak pengsan. panik jugak aku. Tapi xtipu, aku pon rasa nak pengsan. Mana ada udara beb. 
Time tu aku dh bukak heels aku pakai slipper je.Hilang mood nk bergaya haha.

Pastu Nadia kata diorg tngu orang lain pulak yg jauh sikit tolong, sebab diorg xcukup alat ape ntah. Adoilaaaaaa huhu. Xlama pastu (lama la, 45 minit kot trkurung) dapat jugak kuar. Tapi lif tu memang tersekat tgh2 tingkat la, kena panjat sket utk naik. Tapi aku legaaaaaaaaa sebab dpt kuar. Hilang sesak nafas. Adik tu kuar mcm nk pengsan je. Aku beria peluk Nadia, terima kasih, mintak maaf kacau dia sume. Aku terus tgk abg 2 org yg tolong tu "Oh terima kasih la, terima kasih (ntah berapa kali aku ckp)". Fuhh lega..time tu Fufu baru on the way nk dtg. Turun 2 dia tngu kat bwh tgk muka aku dgn kesian. Huwaaaaaaaaaaaaaa

2nd time terkurung

Hari Sabtu jugak:P Ye taw, saye malang d hari Sabtu kot. Tapi bezanya xbwk plastik smpah hari tu sebab nak kuar dulu, ptg sket baru buang samapah. Kali ni cik paeh seorang dare..eh diri ye. Masuk2 terus tersangkut kat tingkat 15. Ye, masuk terus tersangkut xsempat nk turun mana2 tingkat pon lagi. Terus call cik Suaray yg time tu baru bngun tido. Sori cik Shulayaaaaaaaaaa sedap2 tido kne kacau kan. Dialog biasa " Cik suraya, tolong!!!! Tolong cari sapa2, kami tersangkut kat tingkat 15 ni". maluuuuuuuuuuuuuuuuu

Xlama pastu dgr suara org kat luar tgh try bukak. Tp aku panik sket sebab kali ni bukan org lif yg tolong tp guard yg xde experience. Aku doa sakan la tolong la jgn terhempas please....Teringat giler berita yg org mati sebab lif jatuh tu. Ada yg permanent patah tulang belakang sume adoiiiiiiiiii. Takutnye.

Abg tu cakap suruh aku try bukak pintu. Bila aku try, lif tu nak jatuh. Aku terus cakap xnak dah, aku xnk try dahhhhhhh..last2 abg tu yg wat, die try bukak2. Tiba2 lif tu jatuh smpai tngakt 8 and terbukak. Aku terus lopmat kuar xnak tngu turun smpai bwh dah. Legaaaaa..Aku cepat2 panjat naik tingkat 15 sambil jeri2 "Cik suraya!!!!!" mcm org giler. pastu cm biasa, sesi peluk dan terima kasih. Oh pas terima kasih kat abg tu, mula membebel pasal lif. Kenapa asyik rosak. Kenapa dah 2 kali. kenapa itu kenapa ini. Abg tu cakap "Standard la dik, dok apartment memang cmni". Aku dgn xsyg mulut menjawab "Oh kalau ada yg terhempas mati, standard la mati tu ye". Abg tu diam terus xtaw ape nk bangkang dah. Yessss!!! haha

Turun bwh dgn abg tu, die teman naik lif kanan yg menyampah itu. Tu pun lepas tgk ada beberapa org laen dlm lif tu.

Sejak tu, bertekad xkan naik lif belah KANAN. Never. Pernah naik sekali dua ja pas insiden tu. Tu pun sebab naik dgn ramai org. Kalau diorg sume turun tingkat 8, aku pun turun. Lagi 7 tingkat naik tangga. Ha begitu cuak.

Sekarang xnaik lagi dah. mesti tunggu belah KIRI je. Kalau belah kanan turun dulu, aku tekan bagi die naik tingkat 15. Ape2 la asalkan tunggu lif kiri turun. Xkira xkiraaaaaaaaaaa aku TRAUMA

Selamat tinggal lif sebelah KANAN. Sampai sini je kisah percintaan kita. Xpayah la kurung aku lagi sebab aku memang xnak kat kau ye huuuhuuuuuuu.

Oh ye esok nak pindah umah blok sebelah. Penatnyeeeeeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment